پیشگیری از خودکشی

به عنوان یک جوان عادی طیف احساسات شما تغییرات وسیعی خواهند کرد.از احساس خوشبینی وانرژی سرشار گرفته تا غمگینی،احساس اشفتگی وخستگی.انگار سوار یک چرخ و فلک از احساسات هستید.اما اگر شما ویا دوستانتان درمی یابید که چند هفته ای است غمگین به نظر میرسید،مشکل خواب دارید،غمگین وحساس شده اید از فعالیتهای معمول لذت نمیبرید،احساس ناامیدی و بیچارگی میکنید وحتی مضطرب هستیدمشکل چیزی فراتر از فرازو نشیب های معمول زندگی است.ممکن است دچار افسردگی شده باشید.گاهی این افسردگی با داشتن احساسات وافکار مربوط به خودکشی همراه میشود.

از این راه وارد شوید:

احساس افسردگی وافکار خودکشی با موفقیت درمان میشوند.نخست باید بدانیم فکر کردن به خودکشی بیشتر از انچه فکرش را بکنید شایع است ولزوما بدان معنا نیست که شما مصمم هستید تابه زندگی خود پایان دهید.بسیاری از ما در شرایط استرس زای زندگی ممکن است به مرگ به عنوان گزینه ای سریع واسان بیندیشیم.اما اندیشیدن درباره مردن ،برنامه ریزی برای ان ویا راههایی که میتوانید با استفاده از انها به زندگی خود خاتمه دهید ودرگیر شدن با رفتارهای خطرساز، عادی نیست وباید همین حالا در پی دریافت کمک باشید.

انچه نیاز دارید کسی ست که با او از احساساتتان بگویید.یافتن یک روان درمانگر (یک مشاور مجرب،روانشناس،روانپزشک،پزشک ویا مددکار)نقطه شروع است. مهم این است که بدانید گزینه های یاری گر دیگری غیر از خودکشی نیز وجود دارد.افسردگی وافکار خودکشی قابل درمان هستند .شما با درمان احساس بهتری خواهید داشت.

از شکارچیان اینترنتی غافل نباشید:

اینترنت پر است از اطلاعات دقیقی که شما میتوانید به انها اعتماد کنیداما مثل دنیای واقعی ممکن است شما در دام سواستفاده عاطفی،جنسی و مالی بیفتید.در انجا افراد خطرناک بسیاری هستند که ممکن است از احساسات شما به نفع خودشان سواستفاده کنند.غم انگیزتر ان است که شاید شما احساس کنید انها تنها افرادی هستند که شما را درک میکنند و میدانند باید چه کنید.اما واقعیت ان است که کسان دیگری پشت در اتاقتان ویا در کلاس درس هستند که حقیقتا دوستتان دارند.والدین،خواهروبرادر،اساتیدودوستان واقعی تان.شاید با خودتان فکر کنید خب من قبلا خیلی چیزها را گفته ام مثلا وقتی نباشم دلتان برای من تنگ خواهدشد ویا زندگی ارزش زیستن ندارداما به نظر نمیرسد کسی به این مسئله توجه داشته باشد.گاهی والدین فکر میکنند که جوانان مسائل را به شکلی غم انگیز مطرح میکنند فقط برای انکه انها را گفته باشندولذا ممکن است انها را جدی نگیرند.این بدان معنا نیست که والدین به حرف های شما گوش نمیدهندیا توجهی به انها ندارند.ولی اگر فکر میکنید والدین تان واقعا به افکارتان بی توجه اند احساساتتان را با بهترین دوست ،استاد ویا یک مربی درمیان بگذارید.این کار به تسکین احساسات اشفته وترسناک کمک میکند.اگر فکر میکنید هیچکس به شما انقدر نزدیک نیست که به حرف هایتان گوش دهد با مرکز مشاوره تماس بگیرید.شما میتوانید به صورت حضوری به مرکز مشاوره مراجعه کرده ویا حداقل با مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه تماس بگیرید.انها میتوانند به شما کمک کنند.

فهرستی از حامیان خود تهیه کنید:

زمان بگذارید و افراد واجتماعاتی که قبلا در زندگی تان یاری گر بوده اند را بنویسید.فهرستی از نام،شماره تلفن و ادرس پست الکترونیکی انها تهیه کنید.کدام بیمارستانها به شما نزدیک است .ایا کلینیک سرپایی در نزدیکی شما وجود دارد؟نام دانشگاه یا خوابگاه شما چیست؟حتی اگر فکر میکنید که کسی را برای کمک ندارید مراجعه به فهرست مزبور یادتان می اندازد که کسانی هستند که به شما توجه میکنند و میتوانند کمکتان کنند.

مراقب جسم خود باشید:

این یک واقعیت است که نوجوانان بیشتر از دیگر گروههای سنی به خواب احتیاج دارند .8تا9 ساعت درشب.حضور تمام مدت در کلاس ،انجام ورزشهای تیمی ویا شرکت در فعالیتهای بعد از کلاس انرژی زیادی مصرف میکند.حال انکه بردن گوشی و لپ تاپ به رختخواب باعث میشود عادت خواب شما تغییر کرده وتا نیمه شب بیدار بمانیدوایمیل بزنید و اس ام اس بازی کنید.این واقعیت است که کم خوابی وکیفیت ضعیف خواب در ایجاد افسردگی موثر است.موبایل و لپ تاپ تان را بعد از انجام تکالیف خاموش کنید.خواهی نخواهی فردا دوستانتان را خواهید دید.

علاوه بر کمبود خواب،استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز به تشدید حس افسردگی کمک میکند.شاید مشروبات الکلی و مواد مخدر به طور موقت ارامتان کند اما در طولانی مدت افسردگی زاست.این یک چرخه مخرب است.

علائم افسردگی را بشناسید:

5 نشانه افسردگی در دانشجویان به قرار زیر است:

احساس غم وناامیدی که اغلب با اضطراب همراه است

افت عملکرد تحصیلی

کاهش تمایل به فعالیتهای اجتماعی و ورزشی

کمی یا زیادی بیش از حد خواب

تغییر در وزن واشتها

نگرش برتر:

شما این متن را خوانده اید کافی است به خاطر داشته باشید که خواندن ان تنها نخستین گام برای کمک گرفتن است.برای غلبه بر درد و ناراحتی گزینه های دیگری غیر از خودکشی وجود دارد.افکار خودکشی رازی مخفی شدنی نیست...لطفا انرا با دیگری در میان بگذارید

بازدید 1038 بار آخرین ویرایش در دوشنبه, 10 دی 1397 ساعت 08:14
Share

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

همکاران ما در کودک و نوجوان

             

     

                          

 

 

خدمات ارایه شده به سازمان‌ها

  • Melat
  • O 2deb08c0
  • Sepah
  • Bsaderat
  • Emdad
  • Naft
  • Zendand
  • سازمان ها
    ارائه سخنرانی و آموزش مهارت های زندگی برای ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی
  • Mahdkoodak
    ارائه سخنرانی وآموزش مهارت های زندگی برای مهد کودک ها
  • Keshavarzi
  • Dad
  • Araffm
  • Sazman

    ساعت کاری ما :

    • شنبه - چهارشنبه :صبح 9:00 - 14:00  بعدظهر 16:00 - 21:00
    • پنجشنبه: صبح 9:00 - 14:00
    01732350794 / 01732320995 / 0937 962 9135

    if location 287561

    گرگان  خیابان ولیعصر نبش عدالت 22 مجتمع مروارید - طبقه 7  واحد2  

       017-32350794  if phone 1055012

    017-32320995    if phone 1055012

    0937-962-9135if phone 1055012

    مرکز آرام را دنبال کنید

    inestagram           telegram             if email social media 2481196