مهارت کنترل خشم

تصور کنید در خیابان در حال رانندگی هستید،راننده جلوی شما با سرعتی کمتر از حد مجاز لاینی که در آن مشغول رانندگی است،به آرامی در حال حرکت است.زمانی که می خواهید با بوق زدن یا چراغ دادن او را متوجه کنید،می بینید اصلا توجهی به شما ندارد و حتی راه را برای سبقت گرفین شما باز نمی گذارد...سرانجام راه باز میشود و شما نفس راحتی می کشید:اما درست در همین موقع چشمتان به آمپر بنزین می افتد و متوجه می شوید که به اندازه رسیدن به مقصد بنزین ندارید،ناچار به نزدیک ترین پمپ بنزینفکر می کنید و تغییر مسیر می دهید...زمانی که به پمپ بنزین مورد نظر می رسید با صفی طولانی مواجه می شوید....به ساعتتان نگاه می کنید از زمان قرار ملاقاتی که داشتید گذشته و شما هنوز در انتظار زدن بنزین هستید.

گوشی همراهتان را بر می دارید تا موضوع دیر رسیدنتان را به دوستتان اطلاع دهید اما گوشی همراهتان آنتن نمی دهد.....براستی در چنین موقعیت هایی چه می توان کرد؟آیا فریاد زدن و بد و بیراه گفتن می تواند فشار عصبی چنین اتفاقی را کمتر کند؟بدن انسان تا چه میزان خشم و اضطراب را میتواند تحمل کند؟عوارض و عصبانیت های شدید و طولانی مدت چیست؟داشتن روحیه تحریک پذیر و عصبانیت های آنی چه تاثیری بر روابط و موفقیت های اجتماعی میگذارد؟ آیا می توان به روشی امن و سالم به ناکامی های زندگی روزمره پاسخ داد و از عواقب سوء عصبانیت در امان بود؟ آیا خشم هیجان بدی است و در هر حال باید از آن دوری کرد؟

چنانچه شما نیز با سوالاتی از این دست مواجه هستید پیشنهاد می کنم در دوره آموزشی"مهارت کنترل خشم"شرکت کنید. در این دوره با موضوعاتی از قبیل:

-خشم چیست؟

آیا خشم هیجان مضری است؟

-تفاوت خشم و عصبانیت

-چه چیزهایی ما را عصبانی می کند؟

-چگونه باورهای فرد بر عصبانیت او تاثیر می گذارند؟

-مهارت مقابله با خشم های فوری و گذرا

-مهارت مقابله با خشم های کهنه و فرو خورده

همبسته ها و همایندهای کمرویی

کمرویی برچسبی است که معمولا خود فرد یا دیگران بر روی فرد می گذارند.این برچسب ها تعیین کننده خود فرد نیستند،بلکه او را صرفا در یک مقوله یا طبقه قرار می دهند.این مقولات یا طبقات در فهمیدن رفتار کمک میکنند،اما در بسیاری از موارد ماهیت خود فرد را نشان نمی دهند زیرا کم رویی می تواند در یک فقط به عنوان یک رفتار باشد:در حالی که در مواقع دیگر یک ندای درونی و به عنوان بخش مهمی از خود فرد و جهت دهنده اصلی او در نظر گرفته شود.

شناخت و بهبود کودک درون

دلگرفتگی،اضطراب و نگرانی های مزمن امروزه برای بیشتر افراد احساسی آشنا و مانوس است.نداشتن شادی عمیق افراد را وامیدارد به دنبال تجربه شادی به هر دری بزنند.از مسافرت و گشت و گذار گرفته تا تفریحات ناسالمی مثل استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر،گزینه هایی هستند که برای پر کردن اوقاتی که به دلگرفتگی و اضطراب میگذرد انتخاب میشوند اما علیرغم انتظار باز هم موثر نمی افتند.زندگی ماشینی امروز با چنان سرعتی در حال گذر است که گاه فرصتی برای خلوت کردن با خود به آدمی نمی دهد.بدیهی است در چنین شرایطی احساسی که بیش از همه تجربه می شود،احساس خستگی روحی و دلگرفتگی مزمن باشد.از زمانی که کودکان خرد سالی بودیم والدین به ما آموختند که به دیگران بیش از خود توجه کنیم و نیازهای آنها را مقدم بر نیازهای خود بدانیم.زمانی که بزرگتر شدیم سیستم مدرسه نیز به این ماجرا دامن زد و به ما آموخت انجام تکراری و تقلیدی تکالیف بیش از خلاقیت ما ارزش دارد.مهم نبود که ما میتوانستیم مسائل ریاضی را با خلاقیت خود به شیوه ای دیگر حل کنیم،زمانی نهره کامل و توجه معلم را دریافت می کردیم که کاملا مطابق با اصول از پیش تعیین شده مسائل را حل میکردیم.زمانی که تحصیل را به اتمام رساندیم و با انتخاب کار یا همسر مرحله جدیدی را در زندگی آغاز کردیم،تکراری بودن روال زندگی بیش از پیش آزار دهنده شد.

کمرویی و اضطراب اجتماعی

اضطراب اجتماعی ، ترس چشمگیر از موقعیتهای اجتماعی و یا اجرایی است و با نشانه هایی مانند عرق کردن، تپش قلب، لرزش و اشکالات تنفسی همراه است. معتقد است به جای فوبی اجتماعی بهتر است گفته شود اضطراب اجتماعی ، زیرا فوبی به عنوان یک اختلال روانی در نظر گرفته می شئود و در واقع اختلالی است که در درون خود شخص رخ می دهد، در حالی که اضطراب اجتماعی به عنوان (( مشکلی در زندگی)) در نظر گرفته می شود که از تبادل شخص و محیط ایجاد می شود و تجربه رضایت بخش فرد را در زمینه کارکرد اجتماعی محدود می کند. بین فوبی اجتماعی عمومی و اضطراب اجتماعی عمومی همایندی بالایی وجود دارد . به همین ترتیب ، کمرویی و اضطراب اجتماعی نیز به هم وابسته اند و همپوشی بالایی بین نشانه های شناختی ، رفتاری و فیزیولوژیکی آنها وجود دارد.

روش های کسب مهارت

ایفای نقش

<

جاده خوشبختی را چگونه طی کنیم؟

کنجکاوی: کنجکاوی به معنای علاقمندی به همه آن چیزهایی است که تجربه شان می کنید. افراد کنجکاو فعال و در جستجوی موقعیت های چالش برانگیزند. این ویژگی همان چیزی است که در طول قرون دانشمندان، مخترعان و مکتشفان را بر آن داشته است فراسوی محدودیت های دانش بشر گام بردارند.

12 گام در مسیر کنجکاوی

<

بیماری ایدز چیست؟
بیماری ایدز بیماری است كه سبب اختلال سیستم ایمنی بدن می شود به صورتی كه بدن قادر به مبارزه با برخی عفونتها نمی باشد. این عفونتها عبارتند از: عفونتهایی كه عفونتهای فرصت طلب نام دارند و سایر بیماریهایی كه در شرایط ضعف سیستم ایمنی عمل می كنند. وقتی فردی با ویروس ایدز آلوده می شود و ویروس وارد بدن او میگردد، ابتدا ویروس در سلولهای سفید خون او زندگی و تكثیر پیدا میكند.ویروس در حین رشد خود در بدن سبب از بین رفتن این سلول و سلولهای دیگر میشود. انهدام این سلولها سیستم ایمنی را تضعیف میكند در نتیجه باعث مستعد شدن شخص به عفونتها و بیماریهای فرصت طلب مختلف میشود از عفونت ریه گرفته تا سرطان.

ویروس ایدز چگونه منتقل میشود؟

1- تماس جنسی بدون پیشگیری با فرد آلوده به ایدز.

2- استفاده از سوزن یا سرنگ مشترك با یك فرد آلوده به ویروس ایدز.


3- انتقال ویروس از مادر به فرزند در حین بارداری، زایمان، یا شیردهی

ویروس ایدز از چه راههایی منتقل نمی شود؟<

راز کسب نتیجه بیشتر با صرف انرژی کمتر

قانون 20/80 به شکل گیری جهان مدرن کمک کرده اما همچنان یکی ازبزرگ ترین رازهای عصرما باقی مانده است و حتی متخصصینی گه از این قانون بهره می برند فقط از بخش کوچکی از قدرت این قانون استفاده می کنند.))

(( مردم معتقدند که نباید همه تخم مرغ هایشان را در یک سبد بگذارند. قانون 20/80 می گوید با دقت یک سبد را انتخاب کنید و همه تخم مرغ هایتان را در آن بگذارید سپس مثل یک شاهین مراقبش باشید.))

(( قانون 20/80 ماند حقیقت می تواند به شما آزادی ببخشد. شما می توانید با استفاده از این قانون، کمتر کار کنید و در عین حال بیشتر درآمد داشته باشید و بیشتر لذت ببرید.))

(( اگر تشخیص بدهید که در چه زمینه ای خوب عمل می کنید و سپس در آن زمینه بیشتر کار کنید موفقیت به سادگی به دست می آید.))

سرزندگی

27 مرداد 1399 نوشته شده توسط

سرزندگی

سرزندگی به معنای داشتن دیدگاهی نسبت به زندگی است که با انرژی زیاد، زنده دلی و هیجان مشخص می شود.

13 گام در مسیر زندگی

گام107: کاری را که همیشه انجام می داده اید دوباره انجام دهید، اما این بار به شیوه ای متفاوت و خلاقانه و با انرژی بیش تر.

گام 108: حداقل 2 تا 3 بار در هفته ورزش کنید و ببینید این کار چه تاثیری بر سطح انرژیتان می گذارد.

گام109: فعالیت بدنی مورد علاقه تان را انجام دهید. فعالیتی که  نه مجبور به انجام دادنش باشید و نه دیگران پیشنهادش کرده باشند.

گام 110: بهداشت خوابتان را از طریق داشتن یک برنامه منظم برای زمان خواب، خوردن غذا سه تا چهارساعت پیش از خواب، اجتناب از انجام دادن هرکاری در رختخواب و نخوردن کافئین در شب بهبود بخشید. سپس تغییراتی را که در سطح انرژیتان به وجود می آید، بازبینی کنید.

گام111: قبل از شروع کار یا تکلیف به شیوه هایی جهت هیجان انگیز و جالب کردن آن فکر کنید.

گام 112: یک فعالیت جسمانی سهت را انجام دهید که همیشه می خواستید انجامش دهید، اما تاکنون انجام نداده بودید ( مانند دوچرخه سواری، دویدن، بازی کردن و...).

گام 113: در گروه کر بخوانید یا یکی از آلات موسیقی را بنوازید.

گام 114: در کنسرت یا نمایشگاه هنری شرکت کنید.

گام 115: هر هفته برنامه&

نقش باور مثبت ومنفی در زندگی

احساسات وعقاید خود را ارزیابی کنید

درس ها و تجربه هایی که در زندگی به دست می اورید منشا باورهای اصلی شما هستند .با گذشت زمان ممکن است این باورها غیر قابل استفاده شوند .برای اینکه تصمیم بگیرید که باید این باورها را نگه دارید ویا دور بریزید از خود بپرسید که انها چه منافعی و چه محدودیت هایی برای شما دارند.باورهای منفی بیشتر از انکه به شما کمک کنند مضر هستند.مثلا این باور که دیگران برای من ارزشی قائل نیستند میتواند شما را ناامید، محتاط و بدگمان کند.بنابراین انرا به یک باور مثبت تغییر دهید: دیگران برای من ارزش قائلند، این باور به شما احساس اطمینان و اعتماد بنفس میدهد.نکته: باورهای مثبتی را که به شما اعتماد بنفس میدهند، نگه دارید.

باورهای منفی که شما را از موفقیت دور میکنند دور بریزید.

با ترس خود روبرو شوید

با باور منفی خود مبارزه کنید.برای مثال تولد یک نوزاد ممکن است شما را از همسرتان دور کندو این ترس را در شما بوجود اورد که همسرتان دیگر به شما علاقه ای ندارد پس بااین ترس مبارزه کنید و باور مثبت را به ذهن خود راه دهید و دائم با خود تکرار کنید: همسرم مرا همچنان دوست دارد.

ترس را از خود دور کنید

اگر باور شما در مورد چیزی منفی است مثل اینکه دیگران شما را دوست ندارند.این باور به صورت ترس به ذهن شما منتقل میشود و ممکن است شما را نسبت به دیگران بدبین کند. مثلا فکر کنید همه پشت سرشما حرف میزنند باید با این ترس مبارزه کنید.به طور مرتب در ذهن خود این نقش را بازی کنید که چگونه باید از خود دفاع کنید. اگر چه ممکن است این ترس وجود داشته باشد ولی شما راه نجات از انرا پیدا میکنید وپس از مدتی این ترس از بین میرود .همین که ترس از بین رفت باورتان به یک باور مثبت تغییر میکند: دیگران مرا دوست دارند.

کارهایی که باید انجام دهید:

بدانید که حتی باورهای منفی که سالها پیش شکل گرفته اند میتوانند تغییر کنند.

عبارات ضعیف مثل من باید باهمه موافقت کنم را با عبارات کارامد مثل من میدانم چگونه مخالفتی موثر داشته باشم  را تغییر دهید.

کارهایی که باید از انها دوری کنید:

باورهای منفی میتوانند از نظر ذهنی شما را کمتر به موفقیت برسانند .

از اشتباه فهمیدن اعمال دیگران خودداری کنید .باور منفی شما میتواند شما را به راهی اشتباه ببرد.

صفحه1 از3

خدمات ارایه شده به سازمان‌ها

  • Melat
  • O 2deb08c0
  • Sepah
  • Bsaderat
  • Emdad
  • Naft
  • Zendand
  • سازمان ها
    ارائه سخنرانی و آموزش مهارت های زندگی برای ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی
  • Mahdkoodak
    ارائه سخنرانی وآموزش مهارت های زندگی برای مهد کودک ها
  • Keshavarzi
  • Dad
  • Araffm
  • Sazman

    ساعت کاری ما :

    • شنبه - چهارشنبه :صبح 9:00 - 14:00  بعدظهر 16:00 - 21:00
    • پنجشنبه: صبح 9:00 - 14:00
    01732350794 / 01732320995 / 0937 962 9135

    if location 287561

    گرگان  خیابان ولیعصر نبش عدالت 22 مجتمع مروارید - طبقه 7  واحد2  

       017-3235079  if phone 1055012

    017-32320995    if phone 1055012

    0937-962-9135if phone 1055012

    مرکز آرام را دنبال کنید

    inestagram           telegram             if email social media 2481196