چاپ کردن این صفحه
مهارت کنترل خشم

مهارت کنترل خشم

مهارت کنترل خشم

تصور کنید در خیابان در حال رانندگی هستید،راننده جلوی شما با سرعتی کمتر از حد مجاز لاینی که در آن مشغول رانندگی است،به آرامی در حال حرکت است.زمانی که می خواهید با بوق زدن یا چراغ دادن او را متوجه کنید،می بینید اصلا توجهی به شما ندارد و حتی راه را برای سبقت گرفین شما باز نمی گذارد...سرانجام راه باز میشود و شما نفس راحتی می کشید:اما درست در همین موقع چشمتان به آمپر بنزین می افتد و متوجه می شوید که به اندازه رسیدن به مقصد بنزین ندارید،ناچار به نزدیک ترین پمپ بنزینفکر می کنید و تغییر مسیر می دهید...زمانی که به پمپ بنزین مورد نظر می رسید با صفی طولانی مواجه می شوید....به ساعتتان نگاه می کنید از زمان قرار ملاقاتی که داشتید گذشته و شما هنوز در انتظار زدن بنزین هستید.

گوشی همراهتان را بر می دارید تا موضوع دیر رسیدنتان را به دوستتان اطلاع دهید اما گوشی همراهتان آنتن نمی دهد.....براستی در چنین موقعیت هایی چه می توان کرد؟آیا فریاد زدن و بد و بیراه گفتن می تواند فشار عصبی چنین اتفاقی را کمتر کند؟بدن انسان تا چه میزان خشم و اضطراب را میتواند تحمل کند؟عوارض و عصبانیت های شدید و طولانی مدت چیست؟داشتن روحیه تحریک پذیر و عصبانیت های آنی چه تاثیری بر روابط و موفقیت های اجتماعی میگذارد؟ آیا می توان به روشی امن و سالم به ناکامی های زندگی روزمره پاسخ داد و از عواقب سوء عصبانیت در امان بود؟ آیا خشم هیجان بدی است و در هر حال باید از آن دوری کرد؟

چنانچه شما نیز با سوالاتی از این دست مواجه هستید پیشنهاد می کنم در دوره آموزشی"مهارت کنترل خشم"شرکت کنید. در این دوره با موضوعاتی از قبیل:

-خشم چیست؟

آیا خشم هیجان مضری است؟

-تفاوت خشم و عصبانیت

-چه چیزهایی ما را عصبانی می کند؟

-چگونه باورهای فرد بر عصبانیت او تاثیر می گذارند؟

-مهارت مقابله با خشم های فوری و گذرا

-مهارت مقابله با خشم های کهنه و فرو خورده

بازدید 59 بار
Share
مرکز روانشناسی و مشاوره آرام

آخرین‌ها از مرکز روانشناسی و مشاوره آرام